gay sohbet mobil gute fragen zum kennenlernen erwachsene was bedeuten herzen im chat entfernen tanzkurse singles fulda

Bonding

Dişin rengini ya da şeklini değiştirmek, büyütmek ve kaviteleri ( diş boşlukları ) doldurmak amacı ile dişe uygulanan ek uygulamadır. Bu tedavide kullanılan mikrofil ajanlar, doğal dişin yüzeyine tutturularak, şekil ve renk kusurlarını kolayca giderilebilmektedir. Bonding günümüzde en çok tercih edilen ve son aşama olarak uygulanan koruyucu diş hekimliği uygulamalarından biridir.

Genellikle diş kaybının en az yaşandığı kompozit dolgu, diş hekimliğinde sıkça başvurulan estetik ve beyaz dolgu olarak bilinen amalgam dolgularının yerini almış dolgu maddesidir. Genellikle çürük dişler, kırılan ya da tahribe uğramış dişler, diş aralarında oluşan boşluklar nedeni ile hem estetik hem de ağız sağlığı bakımından kompozit reçine bileşenlerinden hazırlanmış dolgu materyali kullanılır. Dişteki çürüklerden kaynaklanan işlevsel bozukluk ya da dişlerin arasındaki boşlukları kapatma adına ve kırık- kısa dişlerin uzunluklarını eşitlemek gibi estetik tedavilerde de kullanılabilmesi nedeniyle oldukça yaygın olarak kullanılan bir dolgu maddesidir.

source site

Kompozit dolgulardan önce kullanılan çeşitli metal karışımı olan amalgam dolguları, yapı itibariyle ne kadar sağlam olsa da, estetik anlamda hastaları pek mutlu eden bir tedavi değildi. Ayrıca kullanılan maddenin ağız içi oluşturduğu tat ve civanın zararları ile ilgili ortaya çıkan spekülasyonlar nedeni ile hızlı bir şekilde yerini kompozit dolgulara bırakmıştır.

source site

KOMPOZİT DOLGU FİYATLARI NELERDİR?

Kompozit dolgu fiyatları için belirlenen net bir fiyat aralığı yoktur. Genellikle Fiyatın belirlenebilmesi için hastanın ağız muayenesinin yapılması gerekir. Ayrıca yapılan işlemlere, tedavinin uygulandığı merkeze ve doktor tecrübesine, hastanın ihtiyacına göre fiyat seçeneği değişmektedir. Ağız ve diş sağlığı vücut sağlının temeli oluşturan etken bölgedir. Bu nedenle var olan ya da oluşabilecek hastalıklara karşı doğru tedavinin yapılabilmesi için uzman ve tecrübeli merkezlere yönelmeniz önerilir.

Uygun fiyat seçenekleri ile istenilen tedavinin uygulanmasından ziyade yanlış ve eksik bir müdahale kalıcı hasarların oluşmasına ve geriye dönüşü olmayan sonuçların yaşanmasına neden olmaktadır. Bu nedenle ağız ve diş sağlığınız için bu kriterleri göz önünde bulundurarak tercih yapmanız daha ekonomik ve sağlıklı olacaktır. Ayrıca diğer estetik işlemlere göre daha ekonomiktir. Fiyatı belirleyen faktör, kullanılan malzeme ve seçilecek tedavi türüne göre şekillenmektedir.

KOMPOZİT DOLGULARIN AVANTAJLARI NELERDİR?

• Kompozit dolgunun en önemli avantajı zamandan tasarruf etmesidir. Tek bir seansta ihtiyaç halinde birden fazla dişe uygulanabilir.
  • Amalgam dolguların tam tersine, arka dişlere uygulandığı gibi ön dişlere de başarılı bir şekilde uygulanmaktadır.
  • Kompozit dolgularının renk seçenekleri kişinin renk skalasına göre belirlenerek yapılmaktadır. Bu sayede dişlerin birbiri ile uyumlu daha doğal bir görüntü elde edilir.
  • Kompozit dolgu uygulandığı gün içerisinde kullanılabilmektedir.
  • Kompozit dolguların yapıldığı gün, üzerine cilalama ve temizlik işlemleri yapılabilir.
  • Kompozit dolguların kimyasal yapısı itibariyle, dişle daha iyi bütünleşir ve diğer dolgularda birleşme yerlerinde görülen çürük oluşumu bu uygulamada tekrar etmez.

BONDİNG HERKESE UYGULANABİLİR Mİ?

Hemen hemen bütün yaş grupları bu tedavi yönteminden faydalanabilmektedir. Çocuklar, ergenlik çağındakiler, yetişkinler ve yaşlılar ihtiyaç duydukları tedaviye ve estetik görünüşe kavuşabilmek için kolay bir şekilde uygulanan bonding tedavilerine başvurabilirler.